Art4Critic

Contemporary İstanbul sanat fuarı bu yıl izleyiciler ile dolup taştı.  Galeriler bazında katılımın geçen yıllara göre  daha az olduğunu  söyleyen ziyaretçiler, yine de  sanata susamış  insanlar için fuarı gezmenin bulunmaz bir fırsat olduğunha değindiler.

 

Çağdaş sanat fuarında yer alan eserlerden ikisi. Otomobil motoru ve hediyelik eşya dükkanlarından yabancı olmadığımız minik biblolarla süslenmiş bir  eser.

Fuarda  yapıtlar ile ilgili olarak, herhangi bir şok edici esere rastlamadığımız gibi, çağdaş sanatın giderek daha da karmaşık bir hale geldiği de hissediliyor. Çağdaş sanatın bir çıkmazda olduğu düşünülürken, daha önceleri  yapılmış olan  çalışmaların tekrarları ile, bazı sanatçıların da  belirtilen çıkmaza ışık tutmuş oldukları da göze çarpıyordu.

Görsel sanatlardaki  çarpıklıklar, sanata yatırım yapanların konuyu sorgulamadıkları nedeniyle daha da tırmanacaktır.

Bu seneki fuarın galeriler açısından verimli geçtiği ve sanat piyasasının bir yükselti içinde olduğu göze çarpıyordu.

Yerli sanat yatırımcısının, resim gibi fotoğraf sanatına ve dijital çalışmalara da ilgi gösterdiklerine değinen gözlemciler, geç de olsa bizdeki sanat yatırımcılarının teknolojik sanatı da koleksiyonları arasına katmaya başladıklarını söylüyorlar.

Fuarın son gününde adeta bir izdiham yaşandı. Yabancı ülkelerdeki müzeler önünde meydana gelen  uzun kuyrukları, Contemporary fuarında da yaşadık ve ülkemizde sanata  olan ilginin giderek daha da tırmanacağını söyleyebiliriz.

 

Galeri Binyıl sahibesi  İlknur Şanal, ses sanatçısı ve grafiker Sevil Esen ile birlikte Şükrü Karakuş ve Fazilet Kendirici eserleri önünde.

Bu yıl fuarda  Galeri Binyıl da vardı. Bir çok galerilerin katılmadığı fuara Galeri Binyılın katılmış olması, 18 yıl önce kurulmuş olan bu gelrinin ne kadar istikrarlı olduğunu da gösteriyor.  Böylece galeri hakkında uydurulmuş olan kapandı dedikoduları da çürütülmüş oldu. Galeri sahibesi İlknur Şanal, fuardaki ilgiden çok memnun olduklarını belirtirken, yurt dışı fuarlara katılmaya devam edeceklerini vurguladı. Bilindiği gibi Galeri Binyıl Art Basel  fuarı etkinliklerinde de yer alıyor.

İran’lı sanatçının eserinin kaldırılmasından sonra, stantda  kollarına Contemporary Sansür yazılmış olan bir sergi hostesi ziyaretçilere sessiz protesto sergiledi.

Geçtiğimiz yıl şaibeli eser yasaklama olayı bu yıl da  bir İran’lı sanatçının eserinin kaldırılması ile tekrarlanmış oldu. Sanata sansür mü yoksa sansasyon için mi sorularını akla getiren olay fazla ses getirmedi.

Villa Del Arte galerilerinin sahibi Marcel Huisman.

İspanya ve Hollanda’da  galerileri olan Villa del Arte galerisi sahibi Marcel Huisman, Contemporary İstanbul’un kendileri için önemli olduğunu, 25 dünya fuarının yanı sıra Contemporary İstanbul’a her yıl katıldıklarını ve gelecek yıl da fuarda olacaklarını açıkladı.